söndag 29 augusti 2010

Mian påhittade kattraser!

Heej. Jag har inte skrivit på något år. Men idag gör jag det. Jag har hittat på egna raser. Svensk utekatt och Afrikansk Tigerkatt  Här kommer info om kattraserna:
Rasnamn: Svensk utekatt. Ålder: Blir 13-17 år ungefär. Skötsel: Långhåriga behöver borstas 3-4 gånger i veckan, medans korthåriga behöver 2-3. Sjukdomar: En Svensk utekatt har inga speciella sjukdomar eller problem. Men det kan rinna från ögonen och från nosen. Färg: Ljusbrun med en svart ål från huvudet längst ryggen eller svart. Humör: Passar bäst som utekatt. Är glad och livlig och ÄLSKAR snö oftast. Passar bra med vuxna och barn i åldrarna 9 och uppåt. Småbarn kan bli besvikna.
Rasnamn: Afrikansk Tigerkatt. Ålder: Ca 13-18 år. Skötsel: Korthåriga behövs borstas 1-2 gånger i veckan. Långhåriga 3-4. Sjukdomar: Inga alls nästan. Kan få lite tandproblem bara. Färg: Oftast tigerfärgad. I bland kan den vara mörkbrun. Humör: Mycket livlig, snäll och älskar kött. Bits inte ändå. En blandning av Tiger och Katt kan man säga. Älskar att vara ute men kan vara lite agressiv mot andra katter.


Kram Flora=)


panfuflora.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Hej Flora, jag tycker dina kattraser är skitfräcka och med roliga beskrivningar. Jag är en nittonårig tjej som bor i Italien, satt och funderade på vilka kattraser som hade passat här, för det är så himla varmt här! Tror tigerkatten hade varit bäst va?

    SvaraRadera